Unien näkeminen
Miksi ihmiset näkevät unia?
Minä näin joskus sellaista unta, että ostin itselleni saksanpaimenkoiran. Oikeasti en voi ostaa itselleni koiraa, koska olen allerginen koirille.
Vastaus
Hei
Ihmiset näkevät unia luultavasti monista eri syistä.
Unen aikana aivot esimerkiksi käsittelevät tapahtumia ja tunteita, joita olet kokenut päivän aikana. Aivot yhdistelevät näitä kokemuksia aiempiin kokemuksiisi. Tärkeistä asioista voi syntyä unen aikana pysyviä muistoja. Vähemmän tärkeät asiat unohtuvat.
Unissa tapahtuu usein asioita, joita ei voi tapahtua oikeassa elämässä.