Välitystili
Hei
Mikä on välitystili, miten sen voi saada?
Vastaus
Hei
Välitystili on sosiaalihuollon palvelu henkilöille, joilla on vaikeuksia raha-asioiden hoitamisessa.
Välitystili toimii näin:
- Henkilö tekee välitystilistä sopimuksen sosiaalihuollon kanssa.
- Henkilön tulot ohjataan pankkitilille, jota käyttää sosiaalihuolto.
- Sosiaalihuolto maksaa pankkitililtä henkilön pakolliset menot, kuten vuokran ja muut laskut.
- Sosiaalihuolto antaa henkilölle sovitun määrän käyttörahaa.
Välitystili on eri asia kuin edunvalvonta. Välitystili on vapaaehtoinen ja tilapäinen palvelu.
Välitystilin voi saada henkilö, jolla on suuria vaikeuksia hoitaa raha-asioita.
Välitystilistä tehdään sopimus yleensä sosiaalityöntekijän kanssa.