Ikävistä muistoista eroon
Kerro minulle, miten minä pääsen ikävistä muistoista eroon?
Sellaisista vanhoista ja ikävistä muistoista, jotka pyörivät mielessä ja ahdistavat minua. Ilkeistä sanoista ja teoista, joita olen joskus kauan sitten sanonut ja tehnyt, mutta jotka ovat nyt menneisyyttä. Eikä niille enää voi mitään.
Miten niistä pääsee eroon, kun ne aiheuttavat minulle pahan mielen ja ahdistusta?
Vastaus
Hei
Me kaikki olemme tehneet menneisyydessä virheitä ja toimineet väärin. Se on inhimillistä. Voit antaa itsellesi anteeksi.
Ikävistä muistoista ja tunteista ei pääse eroon. Mutta ne voi oppia hyväksymään.
Muistot ja tunteet tulevat ja menevät. Niitä ei kannata yrittää estää.
Kun mieleesi tulee ikäviä muistoja ja tunteita, anna niiden tulla ja olla.
Voit todeta itsellesi:
Nyt nämä muistot ja tunteet taas tulivat. Ei tunnu mukavalta, mutta ei hätää. Nämä ovat vain muistoja ja tunteita. Ne menevät ohi.
Vaikeista muistoista ja tunteista kannattaa myös jutella jonkun kanssa. Puhuminen helpottaa yleensä oloa.