Energiajuomien haitat
Hei
En ole koskaan juonut energiajuomia.
Ovatko ne terveydelle haitallisia?
Vastaus
Hei
Energiajuomat voivat olla terveydelle haitallisia. Etenkin jos niitä juo paljon tai usein.
Energiajuomissa on yleensä paljon kofeiinia. Kofeiini on aine, joka piristää.
Liika kofeiini voi aiheuttaa
- rytmihäiriöitä
- verenpaineen nousua
- levottomuutta
- ahdistuneisuutta
- univaikeuksia
- päänsärkyä
- riippuvuutta ja vieroitusoireita.
Monissa energiajuomissa on myös paljon sokeria.