Pitäminen ihmisenä
En tiedä mitä ajatella. Suomessa minua halataan Afrikan ja Ruotsin takia.
Ruotsi on minun maa. Isäni oli eteläafrikkalainen. En ole erikoinen, olen ulkomaalainen Suomessa.
Mitä minun pitäisi ajatella?
Minusta pitää tykätä ihmisenä, ei Afrikan ja Ruotsin takia.
Olenko tyhmä, kun ajattelen näin? Mitä pitää tehdä?
Vastaus
Hei
Et ole tyhmä. Ymmärrän hyvin ajatuksesi.
Me kaikki olemme syntyneet jossain maassa. Ja meillä kaikilla on kotimaa. Nämä taustat vaikuttavat siihen, millaisia me olemme.
Sinun synnyinmaasi ja kotimaasi vaikuttavat siihen, kuka olet. Mutta sinussa on monia muitakin puolia.
Uskon, että sinusta tykätään ihmisenä. Ei vain taustojesi takia.
Voit kertoa ihmisille, miltä sinusta tuntuu. Voit kertoa, että haluat, että sinusta tykätään ihmisenä.
Tsemppiä!