Olet tässä:
 

Ystävystyminen

Mistä voisin saada ystäviä?

Vastaus

Hei

Ihmisiin tutustuu yleensä paikoissa, joissa viettää itse paljon aikaa.

Voit tutustua ihmisiin esimerkiksi

  • koulussa
  • töissä
  • harrastuksissa
  • tapahtumissa
  • kirjastossa
  • naapurustossa
  • kahviloissa
  • ravintoloissa.

Kun tapaat kiinnostavan ihmisen, voit mennä juttelemaan. Juttele ensin jostain yleisestä asiasta, kuten säästä tai paikasta, jossa olette.

Jos juttelu sujuu mukavasti, voit kertoa, että haluaisit tutustua paremmin. Jos toinenkin haluaa tutustua, voitte vaihtaa esimerkiksi puhelinnumeroita. Voit myös ehdottaa tapaamista.

Jos tapaatte uudestaan, voitte jutella enemmän ja tutustua paremmin.

Ystävällisyys lähentää ihmisiä. Siksi jutellessa kannattaa olla ystävällinen. Voit esimerkiksi sanoa uudelle tutulle jonkin kohteliaisuuden.

Lue lisää vinkkejä tutustumiseen