Kiitos Suomi
Miksi itken?
Osaan suomea ja olen oppinut.
Lähden Ruotsiin kotiin seuraavalla viikolla. Olen kotona kolme viikkoa.
Tulen Suomeen takaisin. Ja minun äiti, paras kaveri ja kaverin äiti tulevat myös.
He eivät osaa Suomea. En tiedä, miten voin Suomea näyttää.
En tiedä, miksi itken ja on paha olla?
Kaikki on hyvin, kun Ruotsista tullaan minun luo. Silti itken.
Kiitos Suomi.
Vastaus
Hei
Joskus on vaikea tunnistaa, mistä paha olo johtuu.
Joskus ihminen itkee myös silloin, kun asiat ovat hyvin.
Minä itken aika usein. Itkeminen helpottaa oloani.
Ehkä
- sinua jännittää Ruotiin meno
- sinulla on ikävä kotiin
- sinua jännittää ystävän Suomeen tulo
- sinusta tuntuu vaikealta matkustaa kahden maan välillä?
Kun on paha olla, kannattaa jutella jonkun kanssa. Se voi helpottaa oloa.
Yhdessä voi miettiä, mistä paha olo voi johtua.
Myös mukavien asioiden tekeminen helpottaa yleensä oloa.
Lue myös: Puhu huolista ja peloista