Koronavirus ja Verneri

Vastataanko täällä kysymyksiin vaikka Suomi meni kiinni?

Suomi meni koronaviruksen vuoksi kuukaudeksi kiinni, niin tarkoittaako se sitä, että täällä selkokielisillä sivuilla ei vastata Verkko-Kertun tai Seksuaalineuvojan kysymyksiin? Ja julkaistaanko niitä kirjeenvaihtoilmoituksia?

Vastaus:

Kyllä täällä vastataan kysymyksiin.

Suomessa on tosiaan ryhdytty moniin toimiin, jotka hidastavat koronaviruksen leviämistä.

Esimerkiksi

  • työ- ja päivätoiminnat on suljettu
  • kirjastot, museot ja harrastustilat on suljettu
  • yli 10 ihmisen kokoontumiset on kielletty.

Nämä toimet vähentävät ihmisten välisiä tapaamisia ja hidastavat koronaviruksen leviämistä.

Koko Suomi ei kuitenkaan ole kiinni. Asioita vain hoidetaan monissa paikoissa eri tavalla kuin yleensä.

Monissa paikoissa työntekijät tekevät töitä etätyönä eli omassa kodissaan.

Esimerkiksi sairaalat, ryhmäkodit ja asuntolat ovat kuitenkin auki. Näiden paikkojen työntekijät tulevat töihin työpaikoilleen.

Näissä paikoissa koronaviruksen tarttumista hidastetaan esimerkiksi

  • rajoittamalla vierailuja
  • pitämällä välimatkaa muihin ihmisiin
  • hyvällä käsienpesulla
  • yskimällä oikein.

Vernerin neuvontapalstoilla vastataan kysymyksiin ihan tavalliseen tapaan. Eli lähettäkää meille kysymyksiä. Olemme täällä teitä varten.

Lue lisää koronaviruksesta