Koronavirus ja koulut

Hei

Miksi minun asuntolani ohjaajat sanovat minulle, että se koronavirus jatkuu? Mutta minä en usko ja minä pelkään että se jatkuu. Ja sitten he sanovat minulle, että tällä viikolla koululaiset eivät mene ollenkaan kouluun.

Vastaus:

Hei

Koronavirusta on yhä Suomessa. Tautitilanne on kuitenkin hyvin hallinnassa. Siksi koronavirukseen liittyviä rajoituksia poistetaan hiljalleen.

Suuri osa peruskoulujen oppilaista palaa opiskelemaan kouluun tällä viikolla. Peruskoulu tarkoittaa ala- ja ylä-astetta.

Esimerkiksi ammattioppilaitosten opiskelijoista suuri osa jatkaa opiskelua kotona.

Jos sinulla on kysyttävää koronaviruksesta tai olet huolissasi, soita Kehitysvammaliiton tukipuhelimeen: 09 348 09 348.

Puheluun vastaa Kehitysvammaliiton työntekijä.

Puhelin on avoinna arkipäivisin (maanantai-perjantai) kello 12-16.

Voit soittaa myös Tukiliiton Kohtaa mut -puhelimeen: 0400 878 781.

Voit soittaa puhelimeen arkipäivisin (maanantai-perjantai) kello 15-18.

Puhelimeen vastaa Tukiliiton työntekijä.

Lue lisää koronaviruksesta