Digitekemistä kesään osa 2

Tässä lisää digivinkkejä kesän iloksi.

KesäLivet

Oletko tehnyt livelähetyksiä somessa?

Heidi aikoo tehdä kesällä livelähetyksiä eläinleiriltä.

Katja aikoo tehdä livelähetyksiä kesäleiriltä.

Mikan mielestä olisi mukava seurata livelähetystä metsurintöistä.

Kesätekemistä:

Kokeile livelähetyksen tekoa.

Voit tehdä liven esimerkiksi

  • kukista
  • lemmikeistä
  • luontoretkestä
  • palapelien kokoamisesta.

Palapeli hiirestä.

Uusiin paikkoihin tutustuminen

Kesällä on mukava käydä uusissa paikoissa.

Reittisovelluksen avulla voit selvittää etukäteen

  • reitin
  • matkan pituuden
  • matkaan kuluvan ajan.

Voit valita reitin kulkuvälineesi mukaan.

Esimerkiksi Aki aikoo suunnitella polkupyöräreitin Google Mapsin avulla.

Kesätekemistä:

Etsi reittisovelluksen avulla uusi paikka, johon haluat tutustua. Suunnista paikkaan sovelluksen avulla.

Luonnon ihmeet

Lomalla on ihana rentoutua. Voit lähteä kävelylle luontoon ja kuunnella lintujen laulua. Luonnossa voit myös ihastella erilaisia kesäkasveja.

Kesätekemistä:

Kokeile tunnistaa oman kotipihan kasvit sovelluksen avulla.

Voikukkia.

Seuraavassa kirjoituksessa kerromme sinulle kuvilla, mitä teimme kesälomalla.

Olisi mukava kuulla, mistä aiheesta toivot meidän kirjoittavan. Kirjoita toiveesi kommentteihin.

Vastaamme kaikkiin kommentteihin.

Kommentit

Kirjoittanut JJ
3.2.2024 klo 20:45
Olen tehnyt tuon saman palapelin! Olipa hauska nähdä siitä kuva täällä.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.