Kokemuspuhujana voi vaikuttaa
Olemme oppineet Digihautomossa vaikuttamaan meille tärkeisiin asioihin. Moni meistä vaikuttaa asioihin kokemuspuhujana. Kerromme muille meidän kokemuksista ja ajatuksista.
Meistä on tosi tärkeää, että saamme kertoa meille tärkeistä asioista myös muille.
Digihautomon jäsen Niko on toiminut kokemuspuhujana Arki digittää -hankkeessa ja vapaa-ajallaan.
Hän halusi kertoa omista kokemuksistaan kokemuspuhujana.
Kokemuspuhuja on ihminen, joka kertoo omia kokemuksia itselle tärkeästä asiasta toisille ihmisille.
Minä olen ollut kokemuspuhuja jo pitkään.
Olen pitänyt monta puheenvuoroa, jotka liittyvät digiasioihin. Myös ihmisoikeudet ovat minulle tärkeä aihe.
Ensimmäinen puhekeikka oli Vaara-kirjastoilla. Siellä puhuin kirjaston työntekijöille. Kerroin, miten ihmisiä voi tukea kirjaston digipalveluiden käytössä.
Viimeksi kävin puhumassa digiasioista Digituki Pohjois-Karjalan verkostolle. Puhuin siitä, millaisia digipalveluita pitää tehdä, että niitä on helppo käyttää.
Olen ollut myös Arki digittää -hankeen ohjausryhmässä. Siellä kerron omista ajatuksista ja kokemuksista hankkeesta.
Erilaisuudesta olen käynyt puhumassa Reijolan koulussa.
Omista kokemuksista puhuminen on minulle tärkeää. Voin antaa muille ihmisille tietoa minulle tärkeistä asioista.
Olen myös itse oppinut paljon asioita kokemuspuhujana. Aikaisemmin jännitin puheenvuoroja. Nyt olen tottunut puhumaan monen ihmisen edessä.
Jos sinua kiinnostaa ruveta kokemuspuhujaksi, kysy vinkkejä ja apua muilta kokemuspuhujilta.
Voit osallistua myös kokemuspuhujien koulutuksiin. Niistä voit hakea tietoa esimerkiksi netistä.
Oletko sinä toiminut kokemuspuhujana? Kirjoita kokemuksistasi kommentteihin.
Olisi mukava kuulla myös, mistä aiheista toivot meidän kirjoittavan. Kirjoita toiveesi kommentteihin.
Vastaamme kaikkiin kommentteihin.