Olet tässä:
 

Työsopimussuhde

Hei

Mikä ihme onkaan työsopimussuhde?

Tiedän, että työsuhde on sopimus, jossa määritellään esimerkiksi työt sekä työajat. Mutta mikä on työsopimussuhde?

Vastaus

Hei

Minäkään en tiennyt, mikä työsopimussuhde on. Löysin tiedon netistä.

Kirjoitin Googleen hakusanaksi työsopimussuhde. Löysin vastauksen Työelämä-sanasto-sivulta.

Työsopimussuhde syntyy silloin kun työnantaja ja työntekijä tekevät työsopimuksen. Työsopimussuhde on siis työnantajan ja työntekijän välinen suhde.

Työsopimussuhde jatkuu siihen asti, että työntekijä aloittaa työnteon. Silloin työsopimussuhde muuttuu työsuhteeksi.

Voit lukea lisää työelämän sanoista myös Vernerin selkosivuilta:

Työelämän sanat