CP-vamma ja valokuvausharrastus

Hei Kerttu! Minulla on CP-vammana toispuolihalvaus. Tykkään valokuvaamisesta ja kaipaisin käytännön vinkkejä, kuinka harrastusta voisi helpottaa. Valokuvaaminen ei aina ole helppoa, kun toinen käsi ei kunnolla toimi. Onko olemassa esim. apuvälineitä, jotka sopisivat valokuvausharrastusta helpottamaan?

Vastaus:

Olisiko sinulle apua kameran jalustasta? Jos käyttää jalustaa, ei tarvitse kannatella kameran painoa käsillä. Jalustoja on olemassa erikokoisia.

Toinen sopiva apuväline voisi olla kaukolaukaisin. Kaukolaukaisimen avulla voi ottaa kuvan niin, että kameraa ei tarvitse koskettaa. Silloin kameran voi laittaa helposti esimerkiksi pöydälle tai jalustan päälle.

Jalustoja ja kaukolaukaisimia voi ostaa esimerkiksi valokuvausliikkeistä. Valokuvausliikkeistä voit myös kysyä, mitä muita apuvälineitä on olemassa.