Aluevaali-äänestys on ohi

Moi Kerttu

Nyt on aluevaalien äänestys ohi. Mä kävin äänestämässä tänään.

Vastaus

Hei

Eilen oli tosiaan Aluevaalien varsinainen äänestyspäivä.

Mukava kuulla, että kävit äänestämässä.

Aluevaaleissa valittiin edustajat aluevaltuustoihin. Aluevaltuustot päättävät uusien hyvinvointialueiden asioista.

Uudet hyvinvointialueet järjestävät sosiaalipalvelut, terveyspalvelut ja pelastustoiminnan. Sosiaalipalveluita ovat esimerkiksi vammaispalvelut.

Tähän asti kunnat ovat järjestäneet nämä palvelut.

Aluevaaleissa vaikutettiin siis meille kaikille tärkeisiin asioihin.