Seksiin painostaminen

Mun poikaystävä painostaa mua seksiin. Mitä pitäisi tehdä?

Vastaus

Hei

Ikävä kuulla, että poikaystäväsi painostaa sinua seksiin. Näin ei pitäisi olla. Jokainen päättää itse omasta kehostaan.

Oletko puhunut asiasta poikaystäväsi kanssa?

Jutelkaa poikaystäväsi kanssa siitä, millaisia toiveita teillä on seksiin liittyen.

Kerro, miltä seksiin painostaminen sinusta tuntuu.

Sopikaa yhdessä, millainen kosketus on sallittua. Kerro, mihin paikkoihin sinua saa koskettaa ja millä tavalla. Kerro myös, mihin sinua ei saa koskettaa.

Voisit jutella asiasta myös jonkun luotettavan aikuisen kanssa. Voit jutella ja kysyä seksiin liittyvistä asioista esimerkiksi terveydenhoitajan kanssa.

Asiaa ei tarvitse hävetä. Et ole tehnyt mitään väärää.

Seksuaalisuudesta ja seksistä voi kysyä lisää Vernerin seksuaalineuvojalta.

Pääset seksuaalineuvojan sivuille tästä linkistä