Muumilaakson mörkö

Mä katsoin pienenä aika paljon Muumeja. Muumit oli yksi mun lempi ohjelmista. Ja mä pelkäsin pienenä sitä Muumi-jaksoa, jossa oli se mörkö. Mä pelkäsin lapsena mörköä. Mulle jäi siitä ikuiset traumat, jotka vaivaavat mua vielä nyt aikuisenakin.

Vastaus

Hei

Muumit ovatkin ihania.

Muumien mörkö on pelottanut monia muitakin.

Ei haittaa, että pelottaa. Peloista on hyvä jutella muiden kanssa. Ja niistä voi myös kirjoittaa, kuten sinä teit.

Juttelu ja kirjoittaminen auttaa käsittelemään tunteita, kuten pelkoa.