Hoitaja kieltää itkemästä
Yksi hoitaja sanoi mulle, että en saa itkeä. Mutta tyttöystävä ja äiti sanoi, että saa itkeä.
Kuka on oikeassa?
Minä itken paljon, kun olen iloinen, surullinen, ahdistunut tai olen satuttanut hoitajaa ja sitä sitten säikähdän.
Siivooja sanoi myös, että saan itkeä sille ja saan puhua sille kaikesta, eikä se kerro. Mutta miksi sen pitää kertoa, jos piilotan lääkkeitä tai satutan sitä?
En halua satuttaa, mutta se vaan tulee, jos suutun tai kielletään tai joku ei onnistu. Muita asioita se ei kerro ja siitä olen iloinen, kun saan jollekin puhua melkein joka päivä.
Vastaus
Hei
Ihmiset ovat eri tavalla herkkiä. Jotkut itkevät usein, jotkut harvoin.
Surusta ja säikähdyksestä itkeminen on aivan tavallista.
Jokainen saa itkeä silloin, kun itkettää.
Onpa hienoa, että siivoja on antanut sinulle luvan itkeä ja kertoa asioita hänelle.
Sinulle määrättyjen lääkkeiden piilottaminen ei ole hyvä juttu. Lääkärin määräämät lääkkeet on syytä ottaa. Jos et halua ottaa lääkkeitä, juttele asiasta lääkärin kanssa.
Siivoojan pitää kertoa lääkkeiden piilottamisesta, koska lääkkeiden piilottaminen on haitallista sinun terveydellesi.
Siivojan täytyy kertoa myös satuttamisesta, koska satuttaminen on aina kiellettyä.
On tosiaan hienoa, että sinulla on juttukaveri.