Minä tykkään metelistä
Olen kovaääninen ihminen. Puhun kovalla äänellä ja tykkään tuottaa meteliä. Hoitajat kieltävät minua, koska toiset häiriintyvät. Heidän mukaan yksi asukas pelkää minua, koska hänellä on herkkä kuulo.
Mutta eikö minut pitäisi hyväksyä tällaisena? Minusta se on kivaa, kun on kova meteli.
Vastaus
Hei
Ihmiset sietävät ääniä eri tavoin.
Sinusta meteli on kivaa, jonkun toisen mielestä se voi olla pelottavaa tai tuntua pahalta.
Kun asutaan yhdessä, on tärkeää huomioida myös muiden asukkaiden tunteet.
Jos kaipaat ääntä elämääsi, voisit kokeilla musiikin kuuntelua kuulokkeilla. Muista kuitenkin, että omakin kuulo voi vaurioitua, jos kuuntelee liian kovalla.
Tai voisitko tuottaa meteliä jossain, missä se ei häiritse muita? Vaikkapa metsässä?