Olet tässä:
 

Diagnoosi

4 vuotta sitten sain diagnoosin älyllinen kehitysvamma.

Mitä se tarkoittaa?

Mielestäni olen ihan fiksu ihminen.

Vastaus

Hei

Sinä olet fiksu ihminen.

Diagnoosi kertoo, että tarvitset joissakin asioissa tukea. Voit tarvita tukea esimerkiksi laillisten asioiden hoitamisessa tai raha-asioissa.

Me kaikki tarvitsemme muiden ihmisten apua ja tukea. Eri ihmiset tarvitsevat erilaista tukea eri elämänvaiheissa.

Joku tarvitsee tukea liikkumiseen. Joku toinen tarvitsee tukea työssäkäyntiin tai vaikkapa lastenhoitoon.

Kukaan ei pärjää yksin.

Lue lisää: Mikä on kehitysvamma?