Olet tässä:
 

Koronavirus: Suomi on poikkeustilassa

Korona pistää kaiken uusiksi ja nyt se on pistänyt Suomen sekaisin. Suomi on nyt poikkeustilassa. Mutta korona menee kyllä jo aivan liian pitkälle.

Oletko samaa mieltä?

Vastaus

Hei

Hallitus tosiaan totesi, että Suomessa on poikkeusolot. Koronatilanne on pahentunut niin paljon.

Poikkeusolojen takia esimerkiksi ravintolat suljetaan kolmeksi viikoksi. Tämä vähentää ihmisten välisiä tapaamisia ja koronataudin leviämistä.

Koronavirus ja poikkeusolot voivat herättää huolta ja kysymyksiä.

Asiasta kannattaa jutella läheisten ja luotettavien ihmisten kanssa. Jos et voi tavata läheisiäsi, pidä heihin yhteyttä puhelimella tai netissä.

Voit kysyä ja jutella koronaviruksesta myös Kehitysvammaliiton tukipuhelimessa: 09 348 09 348.

Puhelimeen vastaa Kehitysvammaliiton työntekijä maanantaisin kello 15-17 ja torstaisin kello 10-12.

Voit soittaa mistäpäin Suomea tahansa. Puhelun hinta on normaali matkapuhelinmaksu

Lue vinkit huolien ja pelkojen käsittelyyn