Asiaa alkoholista: Kaverista huolehtiminen
Miten pidetään ystävästä huolta, jos ystävä on juonut liikaa alkoholia?
Vastaus
Hei
Jos juo liikaa alkoholia, voi sammua eli nukahtaa.
Liiasta juomisesta voi tulla myös alkoholimyrkytys. Alkoholimyrkytyksen saanut ihminen oksentaa ja voi menettää tajunnan. Alkoholimyrkytys on vaarallinen.
Älä jätä ystävää yksin, jos hän on juonut liikaa.
Soita rohkeasti hätänumeroon 112. Hätänumerosta saat ohjeita ja apua.