Olet tässä:
 

Puhutaan rakkaudesta: Mistä löydän miehen?

Haluan saada elämääni miehen, jolla ei ole edunvalvontaa ja jota ei kukaan holhoa taloudellisesti, koska silloin on tasa-arvoinen parisuhde. Itse olen itselleni edunvalvojana.

Mistä löydän miehen, joka on itse itsensä edunvalvojana myös? Ja jolla on ADHD/ ADD?

Vastaus

Hei

Voisiko suhde olla tasavertainen, vaikka kumppanilla olisikin edunvalvoja?

Jos sinulla on ADHD/ADD, pitääkö kumppanillakin olla?

Meillä jokaisella on omat vaikeutemme ja vahvuutemme. Tasavertaisessa parisuhteessa kumppanit vahvistavat ja tukevat toisiaan.

Usein ihmisiin tutustuu paikoissa, joissa viettää itse paljon aikaa.

Ihmisiin voi tutustua esimerkiksi

  • koulussa
  • työpaikalla
  • illanvietossa
  • ravintoloissa ja kahviloissa
  • harrastuksissa
  • netissä.

Kun tapaat kiinnostavan ihmisen, kerro että haluaisit tutustua häneen paremmin.

Jos hänkin haluaa tutustua sinuun, voitte alkaa viettää aikaa yhdessä. Voitte käydä vaikka kahvilla, kävelyllä ja elokuvissa.

Tutustuminen vaatii kiinnostusta toista ihmisistä kohtaan. Voit kysyä, millaiset asiat toista kiinnostavat, mikä hänelle on tärkeää.

Muista myös kuunnella, mitä toisella on sanottavaa.

Tutustuminen ja lähentyminen vaatii myös ystävällisyyttä. Puhu toiselle ystävällisesti. Ole kohtelias ja huomaavainen.

Voisitko tehdä toiselle jotakin hyvää, auttaa häntä jotenkin?

Auttaminen ja hyvät teot saavat aikaan hyvää oloa ja lähentävät ihmisiä.

Tsemppiä!