Olet tässä:
 

Minulla on usein hirveän tylsää

Mitä pitäisi tehdä, kun minulla on usein asuntolassa hirveän tylsää ja on vaikeaa keksiä tekemistä?

Usein olen pitkiä aikoja vain asuntolassa ja on vaikea keksiä tekemistä. Vaikka olisi esimerkiksi kirjoja luettavana, niin en jaksa koko ajan keskittyä vain lukemiseen.

Vastaus

Hei

Millaiset asiat sinua kiinnostavat? Mistä tulet iloiseksi, mistä nautit?

Kirjoita ylös asioita, joita haluaisit tehdä tai kokeilla. Kerro toiveistasi ohjaajille. Miettikää yhdessä, miten voisit toteuttaa toiveesi.

Haluaisitko esimerkiksi

  • tutustua uusiin ihmisiin
  • käyttää nettiä tai somea
  • ottaa valokuvia
  • katsoa sarjoja tai elokuvia
  • kuunnella musiikkia
  • kirjoittaa runoja
  • kokkailla ruokaa
  • pelata pelejä
  • piirtää tai maalata
  • käydä kävelyllä luonnossa tai kaupungilla
  • käydä museoissa tai tapahtumissa
  • alkaa opiskella
  • aloittaa harrastuksen
  • hakea uutta työtä?

Entä kiinnostaisiko sinua vapaaehtoistyö?

Vapaaehtoistyö on ilman palkkaa tehtävää auttamistyötä. Vapaaehtoistyö voi olla vaikkapa yhdessäoloa tai tapahtumissa auttamista.

Meillä jokaisella on omat vahvuutemme, joita voimme hyödyntää vapaaehtoistyössä.

Lue lisää tuetusta vapaaehtoistyöstä

    Tunnetko jo Kohdataan-palvelun?

    Kohdataan on uusi, helppokäyttöinen somepalvelu. Kohdataan-palvelussa voit jutella samoista asioista kiinnostuneiden ihmisten kanssa.

    Lue lisää Kohdataan-palvelusta

    Jos olet kiinnostunut vammaisten oikeuksista, voitte perustaa asuntolassa vammaissopimuksen opintopiirin. Opintopiirissä voitte tutustua YK:n vammaissopimukseen yhdessä.

    Lue lisää vammaissopimuksen opintopiireistä

    Tsemppiä! Kokeile rohkeasti uusia asioita.