Salasana netin palveluihin
Hei
Minä hankin puhelimelle SF Kids -nimisen palvelun. Yritin kirjautua, mutta salasana on vaikea.
Autatko Kerttu, mikä on hyvä salasana?
Vastaus
Hei
Hyvä salasana suojaa sinua ja tietojasi.
Valitse salasana, joka sinun on helppo muistaa, mutta muiden vaikea arvata.
Hyvä salasana sisältää
- isoja ja pieniä kirjaimia
- numeroita
- erikoismerkkejä, kuten !?€%.
Älä käytä salasanana sähköpostiosoitettasi, puhelinnumeroasi tai syntymäpäivääsi. Muiden on liian helppo arvata ne salasanoiksi.
Vaihda salasana riittävän usein. Ainakin silloin, jos epäilet, että joku on saanut salasanasi selville.
Jos unohdat salasanan, ei hätää. Kun kirjaudut palveluun, saat ohjeet, miten salasana palautetaan.
Pyydä tarvittaessa apua luotettavalta henkilöltä.