Olet tässä:
 

Koronavirus ja maailman muuttuminen

Muuttikos Kertun mielestä korona maailmaa?

Vastaus

Kyllä koronavirus on muuttanut maailmaa.

Tällä hetkellä esimerkiksi

  • yhteydenpito ihmisten välillä on siirtynyt enemmän nettiin
  • matkustaminen ulkomaille on loppunut
  • kulutus eli tavaroiden ja palveluiden ostaminen on vähentynyt.

Nämä ovat vain muutamia esimerkkejä tämän hetken muutoksista.

Koronavirus herättää monissa myös huolta ja epävarmuutta.

Tärkeintä on jutella muiden kanssa asioista, jotka huolestuttavat. Jos läheisiä ei voi tavata, heille voi soittaa tai lähettää viestejä. Yhteyttä voi pitää myös netin kautta.

Myös Kehitysvammaliiton tukipuhelimeen voi soittaa. Tukipuhelimessa voi kysyä esimerkiksi koronaviruksesta, omasta arjesta ja jutella omista tunteista.

Puhelimeen vastaa Kehitysvammaliiton työntekijä.

Puhelin on avoinna arkipäivisin (maanantai-perjantai) kello 12-16.

Kehitysvammaliiton tukipuhelimen numero on 09 348 09 348.

Kannattaa tutustua myös Mielenterveystalon oppaaseen. Oppaassa on selkokielisiä vinkkejä huolen ja epävarmuuden lievittämiseen.

Pääset Mielenterveystalon oppaaseen tästä linkistä (mielenterveystalo.fi)

Pidetään toisistamme huolta!