Seksi ja raskaus synnytyksen jälkeen
Kuinka pian synnytyksen jälkeen nainen voi tulla uudestaan raskaaksi?
Entä kuinka pian synnytyksen jälkeen saa taas rakastella?
Vastaus
Nainen voi tulla raskaaksi hyvin pian synnytyksen jälkeen. Raskaus heti synnytyksen jälkeen on harvinaista, mutta mahdollista.
On yksilöllistä, milloin rakastelun voi aloittaa synnytyksen jälkeen.
Yhdyntää ei suositella synnytyksen jälkivuodon aikana. Siihen liittyy tulehdusriski.
Yleensä yhdyntä on mahdollista synnytyksen jälkitarkastuksen jälkeen. Jälkitarkastus on 5-12 viikkoa synnytyksen jälkeen.