Epäpätevä edunvalvoja?
Miksi edunvalvoja ei maksa laskujani?
Sain ulosotosta kirjeen, jonka mukaan veroja on maksamatta. Vuonna 2019 olisi jo pitänyt maksaa.
Voisinko tehdä edunvalvojasta valituksen tai peräti rikosilmoituksen kun se ei hoida asioita?
Vastaus
Edunvalvojien toimintaa valvoivat ennen Maistraatit. Maistraatit ja Väestörekisterikeskus ovat yhdistyneet Digi- ja väestötietovirastoksi, jonka lyhenne on DVV.
Nyt DVV valvoo edunvalvojien toimintaa. DVV myös neuvoo ja ohjaa kaikissa edunvalvontaan liittyvissä asioissa.
Ota siis yhteyttä Digi- ja väestötietovirastoon (DVV) ja kysy heiltä neuvoa.
Pääset DVV:n nettisivulle tästä linkistä (www.dvv.fi)
Sivulla kerrotaan edunvalvonnasta. Sivun lopussa on puhelinnumero, johon voit soittaa ja kysyä neuvoa.
Toivottavasti asia selviää!