Apuraha
Tiedätkö milloin voi taas alkaa anomaan apurahaa?
Vastaus
Tarkoitat varmaan Kehitysvammaisten Tukiliiton apurahoja?
Kevään 2020 apurahojen hakulinkki aukeaa vuoden alussa.
Tässä vielä lisää tietoa apurahoista:
Tukiliitto myöntää apurahoja kehitysvammaisille nuorille ja aikuisille. Apurahoja voi hakea keväällä ja syksyllä.
Kevään hakuaika päättyy 30.4. ja syksyn hakuaika päättyy 31.10.
Apurahaa voivat hakea kehitysvammaiset ihmiset, jotka ovat täyttäneet 16 vuotta. Apurahoja voivat hakea yksittäiset ihmiset tai ryhmät.
Apuraha tukee osallisuutta.
Apurahaa voi hakea harrastuksiin, aikuiskoulutukseen tai tapahtumiin osallistumiseen. Apurahaa voi hakea myös Me Itse -yhdistyksen tapahtumiin osallistumista varten.
Yksittäinen hakija voi saada apurahan esimerkiksi harrastukseensa. Moni harrastaa urheilua, kuten jalkapalloa. Myös taide ja kulttuuri ovat suosittuja harrastuksia.
Myös ryhmät voivat hakea apurahaa. Monet apurahan saaneet ryhmät harrastavat tanssia, musiikkia tai teatteria. Apurahan ovat saaneet myös monet urheilua ja liikuntaa harrastavat ryhmät.
Apurahoja ei myönnetä laitehankintoihin, kuten tietokoneen hankintaan.
Kevään 2020 apurahojen hakulinkki aukeaa vuoden alussa.
Tästä linkistä pääset Tukiliiton apurahasivuille (www.tukiliitto.fi)