Kesäolympialaiset 2016

Vuoden 2016 olympialaiset pidetään Brasiliassa Rio De Janeirossa.

Kesäolympialaiset järjestetään Rio de Janeirossa Brasiliassa.

Brasilia sijaitsee Etelä-Amerikassa.

Riossa kilpailllaan kaikkiaan 28 lajissa kultamitaleista.

Suomen joukkoeen lipunkantaja avajaisissa on Tuuli Petäjä-Sirén. Hänen lajinsa on purhjehdus. Tuuli on neljäs suomalaisnainen, joka on saanu kantaa avajaisissa Suomen lippua.

Kesäolympialaiset kiinostavat minua siksi, koska ne on vain kerran 4 vuodessa. Niihin pääsee vaan kovien karsintojen kautta, joten siellä on yleensa mailma huiput koolla.

Lempilajia ei minulla ole koska olympialaisissa on paljon kiinostavia lajeja.

Lempiurheilijoita ovat tietysti kaikki suomalaiset ja Usain Bolt ja Rafael Nadal.

Urheilijat asuvat olympiakylässä, joka on rakennettu olympialaisia varten. Olympialaiset alkavat 5.8 ja loppuvat 21.8.2016.

Seuraan aktiivisesti olympialaisia ja kirjoitan niistä blogiini. Käy lukemassa!

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.