NHL-jääkiekko ja Stanley Cup

Tänään kirjoitan tälläisesta asiasta kun NHL ja Stanley Cup.

NHL tulee sanoista National Hockey League suomeksi Kansallinen jääkiekkoliiga. Siellä pelaa 31 joukoetta ja sitä pelataan Kanadassa ja Usassa.

Suomalaisista siellä pelaa esimerkiksi Patrik Laine, Mikko Koivu, Mikael Granlund ynnä muita.

Mutta nyt itse asiaan. Stanley Cup on se asia mistä siinä liigassa taistellaan. Stanley Cup on jääkiekkimaailman arvostetuin palkinto. Palkinto kiertää voittajalta toiselle. Voittajajoukkue saa sen vuodeksi itselleen. Sen jälkeen se annetaan seuraavalle voittajalle.

Finaali pelataan paras seitsemästä pelistä periaateella eli voittoon tarvitaan neljä voittoa.

Tänä vuonna finaaleissa pelasi Pekka Rinteen Nashville Predators ja Sidney Crosbyn ja Olli Määtän Pittsburgh Penguins. Stanley Cupin voitti Pittsburgh Penguins otteluvoitoin 4-2. Suomeen saatiin Stanley Cup voittaja, nimitäin puolustaja Olli Määtä.

Näin tällä kertaa.

Kommentit

Kirjoittanut ANNIKA SILTANIEMI
2.9.2017 klo 01:13
Kuulostaa kivalta

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.