Olet tässä:
 

Aleksi: Rahatietoa

Minua kiinnostaa raha. Olen etsinyt rahasta tietoa YouTubesta sekä kysynyt tekoälyltä. Tässä muutamia vastauksia, joita löysin.

20 euron seteleitä

Maailman merkittävimpiä valuuttoja ovat dollari ja euro, myös Englannin punta ja Japanin jeni.

Suomessa on ollut ennen euroa markka. Se oli Suomen rahayksikkönä vuodesta 1860 vuoteen 2002.

Suomen rajanaapureilla on käytössä erilaisia valuuttoja. Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa käytetään eri kruunuja. Venäjällä käytetään ruplaa valuuttana. Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Saksassa on käytössä euro, kuten on myös Suomessa. Puolassa on złoty.

Kirjoittaja: Aleksi

Kommentit
Kirjoittanut Upea
Hieno juttu
Kirjoittanut Jondai
Hieno juttu! Oletko sä käynyt rahamuseossa?
Kirjoittanut Pasi Haapa-aho
Voit laittaa rahaa säästöön myös säästölippaaseen kalliimpaa ostosta varten.
Kommentoi
Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.