Aleksi: Rahatietoa
Minua kiinnostaa raha. Olen etsinyt rahasta tietoa YouTubesta sekä kysynyt tekoälyltä. Tässä muutamia vastauksia, joita löysin.

Maailman merkittävimpiä valuuttoja ovat dollari ja euro, myös Englannin punta ja Japanin jeni.
Suomessa on ollut ennen euroa markka. Se oli Suomen rahayksikkönä vuodesta 1860 vuoteen 2002.
Suomen rajanaapureilla on käytössä erilaisia valuuttoja. Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa käytetään eri kruunuja. Venäjällä käytetään ruplaa valuuttana. Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Saksassa on käytössä euro, kuten on myös Suomessa. Puolassa on złoty.
Kirjoittaja: Aleksi
Kuva: Unsplash