Digihautomon bloggausvinkit

Olemme kirjoittaneet tätä blogia vuoden ajan. Meistä blogin kirjoittaminen on hauskaa!

On hienoa, että olemme voineet jakaa vinkkejä ja kokemuksia digiasioista blogin lukijoille.

Nyt haluamme jakaa sinulle vinkit siihen, miten sinäkin voit aloittaa blogin kirjoittamisen.

Aluksi sinun kannattaa päättää tekstin aihe. Aihe kannattaa olla sellainen, mistä olet kiinnostunut.

Esimerkiksi meitä kiinnostaa digiaiheet, joten olemme kirjoittaneet digiaiheisia tekstejä.

Lisäksi on kiva, jos blogissa on aiheeseen liittyviä kuvia. Sinun kannattaa ottaa kuvat itse. Silloin sinun ei tarvitse huolehtia kuvien tekijänoikeuksista.

Kirjoittaminen voi olla joskus vaikeaa. Voit käyttää apuna esimerkiksi tekstinkäsittelyohjelman oikeinkirjoituksen tarkistusta tai voit pyytää kaverilta apua.

Voit julkaista valmiin tekstin Vernerin Blogataan yhdessä -sivulla. Siellä julkaistaan Vernerin lukijoiden kirjoituksia ja kuvia.

Voit lähettää tekstejä ja kuvia sähköpostilla osoitteeseen verneri(at)kvl.fi.

Kun blogiteksti on julkaistu, sinun kannattaa jakaa siitä tietoa esimerkiksi omilla somekanavillasi. Silloin saat tekstillesi lukijoita.

Me kerromme aina Arki digittää -hankkeen somesivuilla, kun olemme julkaisseet uuden tekstin.

Näillä vinkeillä pääset hienosti alkuun blogin kirjoittamisessa!

Lisää vinkkejä blogin kirjoittamiseen löydät Näin bloggaat -sivulta

Lopuksi haluamme haastaa kaikki tämän blogin lukijat kirjoittamaan oman kesäaiheisen blogitekstin Vernerin Blogataan yhdessä -palstalle.

Otatko sinä haasteen vastaan?

Kommentit

Kirjoittanut Lissu
15.6.2023 klo 15:28
Otan! Kirjoitan kesälomasta.
Kirjoittanut Matias.saarikoski@gmall.com
19.6.2023 klo 16:08
Hei Kivaa Kesää
Kirjoittanut Emmi
5.9.2023 klo 22:17
Kyllä haaste vastaanotettu

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.