Digistä on hyötyä arkeen

Olemme puhuneet digihautomossa paljon siitä, mihin käytämme digilaitteita. Käytämme digilaitteita kavereiden kanssa yhteydenpitoon, arjen asioiden hoitamiseen ja tietenkin viihtymiseen.

Varmasti aika moni käyttää omia digilaitteita ihan samoihin asioihin kuin mekin.

Halusimme kertoa teille vähän lisää siitä, mitä digilaitteita käytämme ja miten niistä on iloa sekä hyötyä meidän arjessa. Digihautomon jäsenet Marko ja Heidi kirjoittivat teille blogitekstin omista kokemuksistaan.

Heidin digiarki

Käytän päivittäin älypuhelinta ja tietokonetta.

Aiemmin minulla oli käytössä myös etäyhteyslaite asumisen tueksi, mutta sen käyttö on muuton myötä jäänyt pois.

Digilaitteista on paljon hyötyä joka päivä.

Käytän omia digilaitteita

  • erilaisten taulukoiden tekemiseen
  • videoiden tekemiseen
  • yhteydenpitoon
  • oman viikko-ohjelman tekemiseen.

Puhelimessa olevaan sovellukseen teen itselleni tehtävälistan esimerkiksi kotitöistä. Sovelluksessa saa aina pisteitä, kun merkitsee tehtävän tehdyksi.

Vinkkini digiarkeen: Kokeile rohkeasti erilaisia sovelluksia. Kokeilemalla huomaat, onko niistä hyötyä ja iloa sinulle.

Tietokone, kännykän kalenteri ja kuva Teams-tapaamisesta.

Markon digiarki

Käytän päivittäin tietokonetta.

Minulla on tietokoneen käyttämiseen silmälaseihin kiinnitettävä katseohjaushiiri. Sen avulla voin itse käyttää omaa konetta.

Käytän tietokonetta paljon tiedonhakuun, viihtymiseen ja someen.

Seuraan Instagramissa ja Facebookissa kavereitten julkaisuja, katson erilaisia videoita Youtubesta ja etsin paljon uutta tietoa kiinnostavista asioista.

Osallistun tietokoneella etätapaamisiin, joissa käytän Teams-ohjelmaa.

Tietokoneen avulla voin nähdä kavereita ja se on minusta kivaa.

Vinkkini digiarkeen: Kysy kaverilta vinkkejä ja kokeile sitten itse erilaisia sovelluksia.

**

Oletko sinä miettinyt, millaista hyötyä digilaitteista on sinulle?

Olisi mukava kuulla myös, mistä aiheista toivot meidän kirjoittavan.

Kirjoita vastauksesi ja toiveesi kommentteihin. Vastaamme kaikkiin kommentteihin.

Kommentit

Kirjoittanut Jenni
30.1.2024 klo 15:16
Kiitos vinkeistä! Pitääpä tutustua tuohon puhelimen tehtäväsovellukseen. Samoin tietokoneen ohjaaminen katseella kuulostaa todella kiinnostavalta. Itse käytän digilaitteita joka päivä siihen, että teen yhteistyötä Vernerin käyttäjien kanssa eri puolilla Suomea. Ihan parasta!

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.