Digituki on tärkeää

Digihautomossa jaamme usein toisillemme vinkkejä eri sovelluksista ja autamme toisiamme digiasioissa.

Jokaisella meistä on tietoa ja digitaitoja. On mukavaa, kun voimme jakaa osaamistamme.

Olemme kaikki oppineet digihautomon toiminnassa uusia taitoja ja saaneet toisiltamme tietoa digiasioista.

Meistä on tosi tärkeää, että jokainen saa digipulmiin apua.

Digihautomon jäsen Henna halusi kirjoittaa siitä, miksi digipulmissa auttaminen on tärkeää ja kivaa.

Henna toimii omassa arjessaan digitukijana. Henna on myös vertaisdigiosaaja eli vertsikka.

Emoji hymyilee ja näyttää peukkua. Alla on teksti Se tunne, kun voit auttaa toisia digipulmissa!

Autan muita digipulmissa

Vertaisdigiosaaja auttaa toisia digiasioissa ja erilaisissa digipulmissa.

Minä kävin valmennuksen vertaisdigiosaajaksi muutama vuosi sitten. Valmennuksessa opin ohjaamiseen liittyviä taitoja ja digitaitoja.

Minä olen oppinut uusia digitaitoja myös digihautomossa ja olen opetellut niitä itsekin.

Autan usein ystäviä ja sukulaisia digiasioissa. Osaan auttaa vaikka laittamaan puhelimen päivitykset kuntoon.

Viimeksi autoin kaveria aktiivisuusrannekkeen sovelluksen lataamisessa puhelimeen.

Minusta on kiva auttaa toisia ja ratkaista digipulmia yhdessä toisten kanssa.

Jos sinäkin haluat antaa digiapua toisille, kannattaa osallistua vaikka etänä sellaisiin ryhmiin, joissa voit oppia lisää digitaitoja. Sitten näiden uusien taitojen avulla voit auttaa kavereita digipulmissa.

Autatko sinä toisia digiasioissa?

Olisi mukava kuulla myös, mistä aiheista toivot meidän kirjoittavan.

Kirjoita vastauksesi ja toiveesi kommentteihin. Vastaamme kaikkiin kommentteihin.

Kommentit

Kirjoittanut Jenni
2.3.2024 klo 08:50
Hyvä kun muistutit puhelimen asetuksien päivittämisestä
Kirjoittanut Matias Saarikoski
5.3.2024 klo 14:57
Hyvää Kesää

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.