Omasta digilaitteesta huolehtiminen

Sinun kannattaa pitää hyvää huolta digilaitteestasi. Silloin sinun laitteesi toimii ja sen käyttäminen on mukavaa.

Digihautomossa on harjoiteltu myös omasta digilaitteesta huolehtimista. Olemme yhdessä miettineet hyviä tapoja, joilla omat laitteet pysyvät kunnossa.

Digihautomotiimin Katja ja Aki kokosivat meidän kaikkien hyvät vinkit omasta laitteesta huolehtimiseen.

Erilaisia digilaitteita, kuten kännykkä, ipad, hiiri ja näppäimistö.

Katjan ja Akin vinkit:

Omassa digilaitteessasi kannattaa pitää suojakuoret ja panssarilasi. Silloin sinun laitteesi ei mene rikki, vaikka se putoaisi. Suojakuoret auttavat pitämään digilaitteesi myös puhtaampana.

Sinun on hyvä puhdistaa digilaitteen näyttö ja kamera ainakin kerran päivässä. Kosketusnäyttö ei toimi kunnolla, jos näyttö on likainen ja kuvat ovat sumeita, jos kamera on likainen.

Voit puhdistaa näytön ja kameran pehmeällä liinalla, paperilla tai silmälasien puhdistuspyyhkeellä.

Sinun kannattaa päivittää digilaite ja siinä olevat sovellukset aina, kun tulee ilmoitus päivityksestä. Silloin sovellukset toimivat kunnolla. Päivitetty digilaite on meistä myös turvallisempi käyttää.

Voit laittaa päivitykset päälle niin, että digilaite tekee ne automaattisesti. Silloin sinun ei tarvitse muistaa tehdä päivityksiä itse.

Meistä on myös tärkeää, että välillä tyhjennät laitteestasi pois sellaisia sovelluksia, joita et käytä. Poista myös huonot ja turhat kuvat.

Turhat sovellukset, huonot kuvat ja videot vievät vain laitteesi muistia.

Et voi ottaa uusia kuvia tai videoita, etkä ladata uusia sovelluksia, jos laitteesi muisti on täynnä.

Miten sinä huolehdit omasta digilaitteestasi? Keksitkö sinä lisää hyviä tapoja pitää oma laite kunnossa?

Olisi myös mukava kuulla, mistä uusista aiheista sinä toivot meidän kirjoittavan. Kirjoita toiveesi kommentteihin.

Vastaamme kaikkiin kommentteihin!

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.

Kommentoi

Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.