Olet tässä:
 

Minulle tärkeä Me Itse -ryhmä

Olen mukana Me Itse -yhdistyksen Hyvinkään Sankarit -ryhmässä.

Ryhmä kokoontuu Onnensillassa kerran kuukaudessa. Meidän tapaamiset alkavat kahvilla ja pienellä syötävällä. Sen jälkeen käymme läpi edellisen kokouksen muistion. Sitten pidämme kuulumiskierroksen ja keskustelemme asioista.

Meillä on ryhmässä puheenjohtaja, sihteeri ja muut roolit. Päätökset teemme yhdessä.

Olen ollut mukana ryhmässä jo pitkään. Lähdin mukaan, kun ystäväni kutsui minut tutustumaan toimintaan. Innostuin heti ensimmäisestä kerrasta.

Kavereita ja vertaistukea

Me Itse -ryhmä on minulle todella tärkeä. Siellä näen kavereita, saan vertaistukea ja voin olla oma itseni ilman pelkoa tuomitsemisesta.

Minulle on myös tärkeää, että voin viedä asioita eteenpäin niiden puolesta, jotka eivät pysty siihen itse.

Parhaita muistoja ovat yhteiset retket, esimerkiksi makkaranpaisto Piilolammella.

On myös ihanaa nähdä, miten iloisiksi muut ryhmäläiset tulevat, kun he pääsevät irti arjesta ja tapaamaan muita ihmisiä.

Ryhmä on monelle tärkeä paikka, jossa voi olla oma itsensä, tavata muita ja saada tietoa asioista, joista ei muualla välttämättä kerrota.

Minun arkeeni ryhmä tuo myös rytmiä ja tekemistä. Ilman sitä saattaisin jäädä enemmän yksin kotiin.

Haluan sanoa päättäjille, että Me Itse -ryhmät ovat todella tärkeitä. Ne vähentävät yksinäisyyttä, tukevat mielenterveyttä ja antavat meille mahdollisuuden saada tietoa ja vaikuttaa omaan elämäämme.

Kommentit
Kirjoittanut Emppu Somppi
Tästä saa hyviä vinkkejä omaan Kaumujen Ryhmään :)
Kirjoittanut Kimmo Ahonen
Hyvä kun on tuollainen ryhmä.
Kirjoittanut 
Moi
Kirjoittanut Anne Aalto
Sieltä saan uusia kavereita ja ystäviä.
Kommentoi
Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.