Olet tässä:
 

Pia: Paineiden hallinta

Olen autistinen henkilö. Jos minulla on monta hoidettavaa asiaa kerralla, koen painetta ja stressiä.

Tänään paineet kotitöistä, asioinnista ja sellotreenistä saivat yliotteen. En pystynyt toimimaan.

Pidin suunnittelupäivän.

Tekoäly kertoi, että suunnittelu ja palkitseminen ovat tärkeitä paineiden hallinnassa.

Tekoäly neuvoi, että paineen tunnetta saa vähennettyä, kun pilkkoo toiminnan pienempiin osiin.

Se toimii!

Sain neuvon sellotreenin pilkkomisesta osiin:

Joka päivä jokin asteikko ja kolmisointu ja lisäksi yksi kappale. Sunnuntai on lepopäivä.

Kun vammaisten asumisen tuen sosiaaliohjaaja tulee käynnille, haluaisin miettiä yhdessä päiväohjelman ja viikko-ohjelman kesäksi.

Oli tarpeen pitää suunnittelupäivä. Paineet vähenivät.

Jos koet paineita hoidettavista asioista, kannattaa pilkkoa hoidettavat asiat osiin. Apua tähän voi saada esimerkiksi ohjaajalta tai läheiseltä ihmiseltä. Tai tekoälyltä!

Muista myös palkita itsesi jollain mukavalla toiminnalla tai asialla.

Kirjoittaja: Pia

Kommentit
Kukaan ei ole vielä kommentoinut kirjoitusta.
Kommentoi
Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.