Pia: Runojen maailmasta
Autistina minun ei ole aina helppoa kertoa ajatuksistani, tunteistani tai kokemuksistani.
Mutta onneksi on olemassa runouden maailma!
Runoja voi kirjoittaa juuri omalla tyylillään ja omilla sanoilla. Ja juuri niistä aiheista, kuin haluaa.
Käytön runoissani usein seuraavia keinoja:
- Olemuskieli. Kuvaan esimerkiksi sitä, mitä teen tai mitä tapahtuu.
- Sanojen rytmi. Toistan sanoja tai ajatuksia.
- Kielikuvat. Kielikuva on esimerkiksi se, kun sanoo, että ”elämä on matka”.
Monesti laulujen sanat auttavat kertomaan siitä, mitä ajattelee, tuntee, kokee tai havaitsee.
Runot toimivat samoin. Runot antavat niiden kirjoittajalle oman äänen, jota muutkin voivat kuunnella, kun he lukevat runon kirjoittajan runoja.
Runot auttavat myös niiden kirjoittajaa kuulemaan oman äänensä ja omat ajatuksensa.
Jos haluat, voit lukea runojani Verneristä: Runot
Voit lukea Verneristä myös vinkkejäni runojen kirjoittamiseen: Vinkit runojen kirjoittamiseen
Kirjoittaja: Pia