Olet tässä:
 
  • Painajainen Suomessa!

    Kyllä hallitus leikkaa
    ja itselle he nostavat palkkaa.
    Missä on tasa-arvo tää,
    ovatko päättäjät ihan tyhjää?
    Eikö kansa hallitusta voi kaataa?
    Ei yhteiskuntaa tämmöisellä voi pelastaa.
    Että niiltä,
    jotka ei voi puolustaa ollenkaan,
    hallitus tekee kunnon painajaista yhteiskuntaan.

    Kirjoittaja: Esa Peltonen
  • Kesä

    Kesä
    on lämmin tuulenvire
    aurinkoisena päivänä.

    Kesä
    on jätski ja mansikat.
    Ja herneet.

    Kesä
    on laineiden liplatus
    laiturilta katsottuna.

    Kesä
    on mökkireissu
    ja mökkirannan
    kalansaalis.

    Kesä
    on rennompaa otetta
    elämänmenosta.

    Kirjoittaja: Pia

  • Metsä ja puut

    Näet metsän,
    tuuheat latvustot,
    runkojen rivistön.
    Minä näen puut,
    puiden lehdet,
    runkojen kaarnan.
    Näkökulma
    vaikuttaa
    kokemiseen
    ja sen jäsentämiseen.
    Kirjoittaja: Pia
  • Kosmoksen kiertotie

    Kierrän, kierrän kosmoksen kahvaa, tähtirataa,
    linnunratojen taakse.
    Rouva Gauntina
    Herra Kuun luokse.
    Joutsen tähtisiipinen
    avaruutta pitkin kiersi.
    Rouva Gaunt sen päällä ratsasti ja
    posliinikupista teetä joi.
    Vuosisadat vierivät planeettojen ohi,
    kun linnunrataa pitkin
    Rouva Gaunt käveli maasta kuuhun.
    Pyörtäen sen pimeän puolen ympäri
    takaisin liukumäkeä, tähtikaarta pitkin
    takaisin maahan.
    Maan mereen niin,
    että loiskahti.
    Mutta koska oli noita
    vain isovarvas kastui.
    Kuu loisti keltaisena tähtitaivaalla.

    Kirjoittaja: Särkynyt Enkeli
  • Unelmien siivin

    Unelmointi,
    rukoilu -
    tärkeää
    elämässä.

    Miten muuten
    osaisi kulkea
    kohti omaa
    elämäntehtävää?

    Unelmat,
    liitävät linnut,
    suunnistusta
    kiinnostusten
    kartalla.

    Jalkojen alla
    arjen rajat,
    jalat kiinni
    nykytodellisuudessa.

    Eteenpäin
    siiven isku
    kerrallaan.

    Kirjoittaja: Pia
  • Aulatyökoti

    Aulassa on Vappuna juhlat.

    Kirjoittaja: Matias Saarikoski
  • Ystävyys

    Ystävyys on lämmin.
    Se koskettaa ja tuntuu hyvältä.
    Ketä rakastaa?
    Välitämme toisistamme.
    Ystävyys on lahja.

    Kirjoittaja: Haksulan bestikset
  • Kesä

    Kesä on hauska ja kiva.
    Kesällä voi grillata.
    Puiden lehdet ovat vihreitä.
    Uimarannalla voi käydä.
    Menen syömään marjoja.
    Käyn torilla kahvilla.
    On kuuma.
    Matkustaa voi Saksaan ja Tanskaan.

    Kirjoittaja: Haksulan jengi
  • Kesäloma

    Kesällä on Sankareiden kesätoiminta.
    Se on kivaa.

    Kirjoittaja: Masi
  • Erilainen

    Dumbolla
    on isot korvat,
    että se voi lentää.

    Rumasta
    ankanpoikasesta
    kasvaa
    upea valkea joutsen.

    Albatrossi
    on kömpelö
    maalla,
    mutta
    liitää uljaasti
    merten yllä.

    Erilaisuus
    voi olla siunaus
    valepuvussa.

    Erilainen,
    ei vähempiarvoinen.

    Ehkä jopa
    erityiskyvyillä
    varustettu.

    Kirjoittaja: Pia