Olet tässä:
 

Pia: Voimavaroista

Olen autistinen henkilö ja olen kiinnostunut fysiikasta.

Olen huomannut, että fysiikassa, sosiaalisissa suhteissa ja asioiden tekemisessä toimivat jotkin samat lähestymistavat:

Paiden hallinta

Paineita voi hallita esimerkiksi voimaannuttavan vuorovaikutuksen avulla.

Esimerkiksi stressaavassa tilanteessa rakentava keskustelu voi vähentää stressiä.

Voimaannuttavaa vuorovaikutusta voi tarjota myös

  • hiljentyminen
  • luonto
  • liikunta
  • musiikki
  • kuvataide.

Voimien säätely

Voimia voi säädellä esimerkiksi etäisyyden avulla.

Esimerkiksi henkisen etäisyyden ottaminen voi voimaannuttaa ja palauttaa voimia toimintaan.

Toisaalta myös rakentava keskustelu voi lähentää osapuolia niin, että voimat riittävät taas toimintaan.

Usein myös tauko jonkin asian tekemisessä voi palauttaa voimavaroja.

Voit kokeilla, toimivatko nämä lähestymistavat omalla kohdallasi!

Kirjoittaja: Pia

Kommentit
Kirjoittanut Ninni
Oma rauha, tauot ja mukava keskustelu ovat tärkeitä! Ne auttavat jaksamaan.
Kommentoi
Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.