Työkeskus Askare täyttää 10 vuotta
Työkeskus Askare täyttää kesäkuussa 10 vuotta.
Askare juhlii kesäjuhlien ja avoimien ovien merkeissä. Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki Askareessa työskentelevät sekä heidän läheisensä.
Päivän aikana vieraat pääsevät tutustumaan Askareen toimintaan, keskustelemaan ohjaajien kanssa ja viettämään mukavaa yhteistä aikaa.
Ohjelmassa on yhteinen kesälounas, kahvit ja yllätysohjelmaa, josta asiakkaat eivät vielä tiedä enempää.
Monipuolisia tehtäviä
Askareessa työskentelee lievästi kehitysvammaisia nuoria aikuisia sekä mielenterveyskuntoutujia.
Askareessa tehdään monipuolisesti erilaisia työtehtäviä.
Toimintaan kuuluu muun muassa
- siivous
- keittiötyöt
- alihankintatyöt
- metallityöt
- puutyöt
- tekstiilityöt
- luovan alan työt
- päivätoiminta.
Askareen myymälässä myydään käsitöitä ja puutöitä. Avoimissa ovissa voi tutustua myös asiakkaiden taideteoksiin.
Alla on kuva Askare-talosta, joka on tehty pienryhmässä opiskelijan kanssa. Ryhmä sai itse suunnitella ja sisustaa työn. Teoksessa näkyy luovuutta ja yhdessä tekemisen iloa.

Parasta Askareessa
Parasta Askareessa ovat
- hyvät työkaverit
- tauot
- karaoke
- mukava yhteishenki.
Olen oppinut Askareessa paljon. Olen oppinut olemaan armollinen itseäni kohtaan. Enkä enää lähde mukaan kaikkeen.
Työkeskus on tärkeä paikka, koska sen avulla ei jää yksin kotiin ja arkeen tulee selkeä päivärytmi.
On hienoa olla mukana Askareen toiminnassa ja juhlistaa tärkeää merkkivuotta yhdessä.