Uusia tuulia ja askelia
Hei rakkaat blogin ystävät
Siinä on vierähtännyt hetki, kun viimeksi kirjoitin teille. Mulla on ollut monivivahteinen vuosi. On tullut paljon uutta. Olen päässyt enemmän ja enemmän vaikuttamisen pariin.
Esimerkiksi tänä vuonna minut valittiin Väylä ry:n hallituksen varapuheenjohtaksi. Olen myös päässyt Vernerin hallitukseen.
Olen myös Vamlasin nuorissa vaikuttajissa mukana. Tietysti myös Kehitysvammaliiton Palkkaamon kokemusasiantuntijana ja vaikuttajana. Kohta olen varmaan myös vammaisaktivisti.
Mä olen erittäinen onnellinen siitä, missä asemassa olen tällä hetkellä.
Olen niin kiitollinen Kehitysvammaliitolle, kun he palkkasivat mut vuoden määräaikaiseksi työntekijäksi lokakuussa 2018. Vaikka työt päättyivätkin vuonna 2019.
En koskaan lopettanut tätä työtä, vaan loin itselle uuden uran ja samalla uudenlaisen identiteetin.
Tämä on ollut välillä haastavaa. Olen miettinyt, olenko ollut tarpeeksi vakuuttava. Ja joskus on kysytty, olenko käynyt mitään koulutusta esimerkiksi vaikuttamiseen tai kokemusasiantuntijaksi.
En ole. Kaikkeen ei tarvitse koulutusta. Riittää että kertoo omista kokemuksistaan niin kuin itsekin olen tehnyt. Ja että uskaltaa olla avoin, rehellinen ja realistinen. Kaikki ei tapahdu heti, eikä tarvitsekaan. Pienin askelin.
Haluan kiittää kaikkia niitä hankkeita, joissa olen saanut olla mukana. Jotka uskoivat ja rohkaisivat minua.
Ihanaa syksyä ja tulevaa halloweenia.
Rakkain terveisin Karoliina