Olet tässä:
 

Valtteri: Ystävyys voi alkaa yllättäen

Ystävyytemme alkoi eräänä syksynä Suomen Punaisen Ristin Nälkäpäivä-keräyksessä. Olimme siellä vapaaehtoistyössä ja tapasimme ensimmäisen kerran. Silloin emme tienneet, että pitäisimme yhteyttä vielä neljä vuotta myöhemmin.

Asuimme silloin samassa kaupunginosassa. Siksi oli helppo tavata ja jutella. Ystävyys syntyi vähitellen yhteisten keskustelujen ja kokemusten kautta. Pikkuhiljaa toisesta ihmisestä tuli tärkeä osa arkea.

Vuosien aikana elämä on muuttunut paljon. On tullut kiireitä, uusia vaiheita ja omia haasteita. Silti ystävyys on säilynyt. Se kertoo siitä, että aito ystävyys voi kestää aikaa ja muutoksia.

Kaikista ystävyyksistä ei tarvitse tehdä suurta numeroa. Joskus tärkeintä on tietää, että toinen on olemassa. On ihminen, jonka kanssa voi jutella, muistella vanhoja asioita ja jakaa elämän tapahtumia vielä vuosienkin jälkeen.

On hienoa ajatella, että yksi syksyinen vapaaehtoispäivä voi tuoda elämään jotain tärkeää pitkäksi aikaa.

Ystävyys voi alkaa pienestä hetkestä, mutta sen merkitys voi kestää vuosia.

Teksti ja kuva: Valtteri Knuutinen

Kommentit
Kirjoittanut Matias Saarikoski
Hei
Kirjoittanut Jenni
Ihana kirjoitus! Ikinä ei tiedä, milloin kohtaa uuden ystävän.
Kirjoittanut Emppu Somppi
Tosi hyvä kirjoitus.
Kirjoittanut Julia
Hieno kirjoitus! Hyvä Valtteri! :-)
Kommentoi
Jos haluat kertoa mielipiteesi kirjoituksesta, kirjoita se kommentti-kenttään ja paina lähetä-nappia.

Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.