Uusimmat vastaukset
- Märät unet
- Suuseksiin sopiva kondomi
- Aikuinen mies vauvana
- Mustat stringit ja tahrat
- Stringeistä tykkääminen
- Nuoleminen
- Pierujen tuleminen samaan aikaan
- Hiertymä terskassa
- Pimpin näkeminen ja koskeminen
- Pikkuhousujen haistelu
- Runkatut stringit
- Suuseksi ja haavat
- Dominan runkkaaminen
- Peniksen toiminnan muuttuminen
- Peniksen pesu yhdynnän jälkeen
- Seksityöntekijän tapaaminen
- Peniksen osat
- Nännipiha
- Suuseksi ja laukeaminen
- Suuseksi ja kuivaksi imeminen
Märät unet
15.5.2025
Mitä ne märät unet oikein on, kun niistä usein puhutaan?
Vastaus
Hei
Märkä uni tarkoittaa sitä, että poika tai mies saa siemensyöksyn, kun hän nukkuu.
Märkien unien syytä ei tiedetä.
Märät unet ovat yleisiä etenkin nuoruudessa.
Suuseksiin sopiva kondomi
15.5.2025
Minkälainen kondomi kannattaa valita ja mikä antaa riittävän suojan peniksen imemiseen?
Vastaus
Hei
Kondomin valintaan vaikuttaa peniksen pituus, paksuus ja muoto.
Sopiva kondomi löytyy parhaiten kokeilemalla.
Sopivankokoinen kondomi
- tuntuu päällä hyvältä
- pysyy paikallaan
- ei rullaudu
- ei purista
- peittää koko peniksen.
Kondomin koko ilmoitetaan paketissa usein englanniksi. Esimerkiksi slim fit tarkoittaa kapeaa. Grande tarkoittaa suurta.
Pakkauksessa kerrotaan usein myös kondomin muoto. Jotkut kondomit ovat koko pituudelta saman levyisiä. Toiset kondomit ovat terskan kohdalta leveämpiä. Tällainen kondomi voi pysyä paikallaan paremmin, jos penis levenee kärkeä kohti.
Aikuinen mies vauvana
15.5.2025
Moikka
Onko aikuinen mies vauva, jos syö vauvojen tuttia, on vaippa housussa ja pissaa housuun joka päivä.
Vastaus
Moikka
Jos aikuinen mies haluaa olla vauva, hän voi olla vauva.
Mustat stringit ja tahrat
15.5.2025
Jääkö mustiin stringeihin herkemmin tahroja näkyviin, kuin muun värisiin.
Vastaus
Hei
Valkovuoto on usein valkeaa, joten se voi näkyä paremmin mustissa stringeissä kuin muun värisissä.
Stringeistä tykkääminen
15.5.2025
Onko normaalia, että minä miehenä tykkään naisten likaisista stringeistä?
Vastaus
Hei
On ihan normaalia, että tykkäät naisten likaisista stringeistä.
Nuoleminen
15.5.2025
Voiko pillua nuolla niin syvältä kuin kieli ylettyy, vai nuollaanko sitä vaan siitä suuaukolta?
Vastaus
Hei
Suuseksiin ei ole yhtä oikeaa tapaa. Suuseksissä voi nuolla niin kuin itsestä ja kumppanista hyvältä tuntuu.
Voit nuolla suuaukolta tai niin syvältä kuin kieli ylettyy, jos se tuntuu molemmista mukavalta.
Pierujen tuleminen samaan aikaan
15.5.2025
Voiko naiselta tulla samaan aikaan pillupieru ja pyllypieru?
Vastaus
Hei
On mahdollista, että naiselta tulee samaan aikaan pillupieru ja pyllypieru.
Hiertymä terskassa
14.5.2025
Onko syytä huolestua, kun terskaan tuli hiertymä runkkauksesta? Laitoin bebanthenia.
Paraneeko nämä itsestään?
Kannattaako terska pestä päivittäin ja kuivata pyyhkeellä?
Ja haittaako, vaikka esinahkaa vetää, kun terskan pyyhkii virtsaamisen jälkeen?
Vastaus
Jos terska on kovin kipeä ja punainen ja sinulla on esimerkiksi virtsaamiseen liittyvää kipua, kannattaa käydä lääkärissä.
Pienet hiertymät paranevat itsestään, kun peset ja kuivaat peniksen hellästi joka päivä. Käytä pesuun pelkkää vettä. Älä hankaa tai kuivaa kovaa, kun terskassa on hiertymä.
Voit laittaa Bebanthenia hiertymään.
Voit vetää esinahkaa taaksepäin, jotta saat kuivattua virtsaamisen tai pesun jälkeen. Mutta jos esinahan vetäminen sattuu tai hiertymä vaivaa sinua, suosittelen käymään lääkärissä.
Pimpin näkeminen ja koskeminen
14.5.2025
Hei
Haluaisin nähdä ja koskettaa naisen pimppiä.
Vastaus
Hei
Moni haluaa samaa. Naisen pimpin näkeminen ja koskeminen ei ole aina helppoa.
Pimpistä voi nähdä kuvia esimerkiksi netissä.
Seurustelukumppanin pimppiä voi koskea, jos kumppani haluaa sitä. Myös seksityöntekijän pimppiä voi koskea, mutta se maksaa.
Pikkuhousujen haistelu
14.5.2025
Onko normaalia, jos tyttöystävä antaa haistella pikkuhousuja tai laittaa haarakiilan nenälle?
Vastaus
Hei
On ihan ok, että tyttöystävä antaa haistella pikkuhousuja tai laittaa haarakiilan nenälle, jos molemmat haluavat sitä.
Runkatut stringit
14.5.2025
Onko terveydelle haittaa, jos haistelee stringejä, jotka on runkatut? Ja tarkoittaako se sitä, että niitä on hierottu pillussa tai ne ovat käyneet pillun sisällä?
Vastaus
Hei
Ei ole terveydelle haittaa, jos haistelee runkattuja stringejä.
Runkatut stringit tarkoittavat sitä, että niitä on hierottu.
Suuseksi ja haavat
14.5.2025
Voiko haavoja saada kieleen, kun nuolee karvaista pillua ilman suojaa?
Kummallakaan ei ole kumppaneita ollut.
Ja voiko toinen hieroa pillua kasvoja vasten ja meneekö kasvot märäksi pillulimasta?
Vastaus
Hei
Suuseksistä ei tule yleensä haavoja kieleen. Nuoleminen kannattaa lopettaa, jos se tuntuu ikävältä.
Seksissä ei pidä tehdä mitään sellaista, mikä ei tunnu molemmista mukavalta.
Kyllä pillua voi hieroa kasvoja vasten, jos molemmat haluavat sitä. Kasvot voivat mennä vähän märäksi.
Seksitaudit voivat tarttua myös suuseksissä. Suuseksisuoja suojaa seksitaudeilta.
Dominan runkkaaminen
13.5.2025
Saako näin tehdä penikselle, kun minua runkataan: esinahkaa vedetään terskan päältä pois, kun se on täydessä erektiossa?
Vaikka esinahka pysyy takana, voinko antaa dominasessiossa toisen lypsää minulta spermaa?
Ja onko hävettävää, että domina laittoi myös likaiset stringit kasvoille, piti haistella runkkauksen ajan.
Vastaus
Hei
Kyllä noin voi tehdä penikselle, jos se sopii sinulle. Seksissä ei pidä tehdä mitään sellaista, mitä ei itse halua.
Voit antaa toisen lypsää sinulta spermaa, vaikka esinahka pysyy takana.
Ei ole hävettävää, että domina laittoi likaiset stringit kasvoille haisteltavaksi.
Peniksen toiminnan muuttuminen
13.5.2025
Hei
Kuinka peniksen toiminta muuttuu, kun täyttää 50 vuotta?
Vastaus
Hei
Peniksen toiminta ei muutu mitenkään juuri silloin, kun täyttää 50 vuotta.
Peniksen toiminta muuttuu hiljalleen, kun vanhenee.
Esimerkiksi erektion saaminen voi vaikeutua, kun vanhenee.
Peniksen pesu yhdynnän jälkeen
13.5.2025
Onko jokaisen yhdynnän jälkeen aiheellista pestä penis?
Vastaus
Hei
Kyllä penis kannattaa pestä vedellä jokaisen yhdynnän jälkeen.
Seksityöntekijän tapaaminen
13.5.2025
Kun käy poikuuden poistossa maksullisella, tarvitseeko minun tietää yhdynnästä mitään, kun olen kokematon?
Onko poikuus hetkessä pois, kun työntää peniksen emättimeen?
Onko mitään hävettävää, kun ammattilainen opastaa yhdynnässä? Annanko hänen laittaa minulle kondomin?
Mitä jos laukean, kun hän vetää esinahan taakse?
Vastaus
Hei
Ei haittaa, että olet kokematon. Voit pyytää, että seksityöntekijä neuvoo sinua. Siinä ei ole mitään hävettävää.
Voit antaa seksityöntekijän laittaa sinulle kondomin.
Ei haittaa mitään, jos laukeat, kun hän vetää esinahan taakse. Voitte kokeilla yhdyntää hetken kuluttua uudestaan.
Poikuus on pois, kun peniksen työntää emättimeen.
Peniksen osat
13.5.2025
Missä pippelissä on eturauhanen, esinahka ja terska? Mitä ne ovat?
Vastaus
Eturauhanen on virtsarakon alapuolella. Sen tärkein tehtävä on tuottaa siemennestettä.
Pippelin eli peniksen päätä kutsutaan terskaksi. Terskaa peittää iho, jota kutsutaan esinahaksi.
Esinahka suojelee penistä hankaukselta, kuivumiselta ja tulehduksilta.
Mitä seksi on? -oppaassa on kuvia peniksen osista.
Nännipiha
13.5.2025
Mikä on nännipiha?
Vastaus
Hei
Nännipiha on alue nännin ympärillä. Nännipihan iho on tummempi kuin muu iho.
Nänni ja nännipiha sijaitsevat rinnan keskellä.
Suuseksi ja laukeaminen
13.5.2025
Laukeaako mies aina suuseksissä naisen suuhun?
Vastaus
Onko mahdollista, että nainen imisi miehen kuiviin tai tyhjäksi?
Vastaus
Hei
Mies ei laukea suuseksissä aina naisen suuhun.
Suuseksi ei pääty aina miehen laukeamiseen. Suuseksin jälkeen voi olla esimerkiksi muunlaista seksiä, kuten yhdyntää.
Mies voi laueta suuseksissä esimerkiksi kondomiin tai antaa sperman tulla esimerkiksi käteensä.
Suuseksi ja kuivaksi imeminen
13.5.2025
Onko mahdollista, että nainen imisi miehen kuiviin tai tyhjäksi?
Vastaus
Hei
Ei ole mahdollista, että nainen imee miehen kuiviin tai tyhjäksi. Miehen elimistö tuottaa lisää spermaa.
Mies ei laukea suuseksissä aina naisen suuhun.
Suuseksi ei pääty aina miehen laukeamiseen. Suuseksin jälkeen voi olla esimerkiksi muunlaista seksiä, kuten yhdyntää.
Mies voi laueta suuseksissä esimerkiksi kondomiin tai antaa sperman tulla esimerkiksi käteensä.