Olet tässä:
 

Kokemuksia kirjeenvaihdosta

Valtteri Knuutila ja Minna Kokko ovat löytäneet seuraa Vernerin kirjepalstalta. Tällä sivulla he kertovat kokemuksistaan.

Ollaan oltu kavereita jo pitkään

Olen Valtteri Knuutila Helsingistä.

Ohjaaja suositteli minulle Vernerin kirjeenvaihtopalstaa. Laitoin kirjepalstalle ilmoituksen.

Tyttö näki sen siellä ja otti minuun yhteyttä sähköpostilla.

Ensin kirjoiteltiin, sitten vaihdettiin Instagramiin ja siellä vaihdettiin numerot.

Tavattiin tytön kanssa ensimmäisen kerran Helsingissä. Oli vähän jännittävää, vaikka oltiin kirjoiteltu netissä.

Nyt ollaan oltu kavereita jo pitkään. On käyty yhdessä esimerkiksi Lintsillä.

Välillä soitellaan, välillä kirjoitellaan. Olen käynyt tytön luona Raahessakin.

Minusta kirjeenvaihtopalsta on tärkeä palvelu, koska monilla nuorilla voi olla vaikeaa ihmissuhteissa. Kirjeenvaihto lisää nuorten mielen hyvinvointia.

Se on myös turvallinen palvelu. Samanlaisia pitäisi olla enemmän.

Tekstin toimitus: Jenni Sipilä, 2023

Ilmoitus Vernerissä ja Leijassa

Lieksassa asuva Minna Kokko etsii seurustelukumppania kirjeenvaihtopalstan kautta. Hänellä on ilmoitus selkolehti Leijassa ja Vernerissä.

Verneri ja Leija tekevät yhteistyötä, joten sama kirjeenvaihtoilmoitus voidaan helposti julkaista molempien kirjeenvaihtopalstalla.

”Etsin itselleni reipasta ja huumorintajuista kaveria”, Minna kertoo.

Minnalla on paljon harrastuksia. Hän lenkkeilee, matkustelee ja viettää aikaa kavereiden kanssa. Silti hän on yksinäinen.

”Yksinäisyys on ollut välillä vaikeaa. Kun ei ole löytynyt kunnon seurustelukaveria.”

Yhdessä lenkille ja kahville

Minna Kokko on etsinyt kumppania kirjeenvaihtopalstan kautta aiemminkin.

”Yhden seurustelukaverin olen löytänyt palstan kautta.”

Seurustelukaveri asui kuitenkin kaukana ja tapaaminen oli vaikeaa. Siksi suhde ei kestänyt kauan.

Nyt Minna etsii kumppania läheltä kotiaan Pohjois-Karjalasta.

”Haluaisin käydä yhdessä lenkkeilemässä, ulkona syömässä ja kahvilla”, Minna luettelee.

Kaverin kanssa voi soitella

Kirjeenvaihtopalstalla voi etsiä myös kaveria.

Myös Minna on etsinyt ja löytänyt palstalta kavereita:

”Ihan vaan tekstailtu ollaan. Ja soiteltu. Onneksi on puhelimet keksitty, että voi jutella.”

Ilmoituksen kirjeenvaihtopalstalle voi lähettää kirjeenä tai sähköpostilla.

Ilmoituksiin voi vastata sähköpostilla tai lähettämällä kirjeen.

Vernerissä sähköpostit ja kirjeet lähetetään ensin Vernerille, josta ne lähetetään edelleen ilmoittajalle.

Leijassa kirjeen voi lähettää suoraan ilmoittajan antamaan osoitteeseen.

Teksti: Jenni Sipilä ja Jaana Teräväinen, 2021