Maatalouden alasajo

Laitetaan tännekin, että Vernerinkin lukijat saavat tietoa asiasta.

Olen maatalon poika eli tiedän mitä maatalous on. Olen tehnytkin maataloustöitä niin navetassa kuin pellollakin.

Maatalouden alasajo on nyt ajankohtainen keskustelun aihe. Nyt kaupoissa on jo pulaa jauhelihoista. Kun ei enää saisi lihaa syödä, vain pelkkiä kasviksia.

Kauankohan ihminen jaksaa pelkillä vihanneksilla tai salaateilla, varsinkin töitä tekevät?

Ja kun menee ostamaan kaupasta tuotteita, niin tuottaja tai viljelijä ei saa mitään. Kauppa vie kaikki voitot.

Maidon tuottaja saa niin vähän, että tekisi mieli laittaa lehmistä tulevat maidotkin viemäriin ennemmin kuin meijeriin. On se niin pieni litrahinta, mitä tuottaja maidosta saa. Mutta jostain se rahakin on revittävä.

Joten nyt vain kaikki ostamaan suomalaisia tuotteita. Ei niitä ulkomailta tuotuja, mistä ei tiedä, mitä lisäaineita niihin on laitettu.

Ja tämä asia on tosi, sanokoot kaupunkilaiset mitä haluavat.

Koululaisten pitäisi tulla katsomaan navettoihin, mistä se ruoka tulee. Kun luulevat, että maito tulee kaupasta. Niinhän se onkin, mutta mistä se sinne kauppaan tulee?

Vastaus on, että lehmistä eli maataloudesta kaikki ruoka tulee.

Suomalaisen ruuan puolesta!

Terveiset Pohojammaalta