Peniksen osat

Missä pippelissä on eturauhanen, esinahka ja terska? Mitä ne ovat?

Vastaus

Eturauhanen on virtsarakon alapuolella. Sen tärkein tehtävä on tuottaa siemennestettä.

Pippelin eli peniksen päätä kutsutaan terskaksi. Terskaa peittää iho, jota kutsutaan esinahaksi.

Esinahka suojelee penistä hankaukselta, kuivumiselta ja tulehduksilta.

Mitä seksi on? -oppaassa on kuvia peniksen osista.

Lataa Mitä seksi on? -opas