Oma suuntautuminen

Hei!

Minua kiinnostaa parisuhde ja rakkaus kahden miehen välillä. Olen itsekin siis mies.

Mutta minua ei kiinnosta seksi oikein yhtään. Miesten kanssa kyllä vähän, mutta esimerkiksi naisten kanssa ei ollenkaan. Ei kuitenkaan mikään anaaliseksi kiinnosta ollenkaan.

Mikä minun seksuaalinen suuntautuminen oikein on?

En minä ainakaan mikään homo voi olla, jos seksi ei kiinnosta melkein yhtään. Enhän minä voi olla homoseksuaali?

Vastaus

Hei

Seksuaalinen suuntautuminen kertoo, kehen ihminen ihastuu, rakastuu tai tuntee seksuaalista kiinnostusta.

Jokainen ihminen voi määritellä oman seksuaalisen suuntautumisensa itse.

Ihminen voi olla homo, vaikka hän ei ole kiinnostunut seksistä miesten kanssa.

Jos oma seksuaalinen suuntautuminen mietityttää kovasti, asiasta voi jutella esimerkiksi seksuaalineuvojan kanssa.

Lue lisää seksuaalisesta suuntautumisesta

Lue lisää seksuaalineuvonnasta