Valmis seksin aloittamiseen

Hei!

Mistä tietää, että on valmis seksiin?

Vastaus

Hei!

Moni pohtii, milloin on valmis seksin aloittamiseen.

Usein seksin aloittaminen jännittää tai pelottaa.

Yleensä seksiin on valmis silloin, kun seksiä haluaa enemmän kuin sitä jännittää tai pelkää.

Seksin aloittamista ei kannata kiirehtiä.

Seksin voi aloittaa tutustumalla itseensä ja omaa kehoonsa. Itseään voi kosketella ja hyväillä eri puolilta kehoa.

Kumppanin kanssa seksi voi olla esimerkiksi hyväilyä, suuseksiä tai yhdyntää.

Seksin aloittamisesta kannattaa jutella kumppanin kanssa. Omista tunteista ja toiveista kannattaa kertoa rehellisesti.

Kumppanin kanssa ei kannata tehdä mitään sellaista, mitä ei itse halua tehdä.

Jokainen päättää itse, milloin aloittaa seksin tai aloittaako seksin. Ketään ei saa koskaan painostaa seksiin.

Seksin aloittamisesta kannattaa jutella myös muiden luotettavien ihmisten kanssa. Tällainen voi olla esimerkiksi terveydenhoitaja.

Lue myös: